TAST DE QUALIFICACIÓ DE VINS DE LA DO CATALUNYA PER A PROMOCIÓ
A la DO Catalunya acabem de realitzar un tast de qualificació dels vins que es fa servir per a actuacions promocionals. Es tracta d’un tast que realitza anualment i que compta amb representació del món universitari, d’altres denominacions d’origen, d’enòlegs, de la restauració i de l’Administració (INCAVI).

En aquesta ocasió, vàrem comptar amb dos grups de sis persones cadascun. Cada grup va tastar uns 30 vins (blancs, rosats i negres, en aquest ordre, i sempre començant pels vins sense fusta), completament a cegues: sense veure l’etiqueta, i sense, per tant, conèixer la marca. Cada participant omple una fitxa sobre la seva valoració de cada vi, detallant la seva puntuació respecte la vista (fluidesa, nitidesa, matís i intensitat), olfacte (franquesa, intensitat, finor i harmonia), gust (franquesa, intensitat i cos) i postgust (harmonia, persistència i sensació final), a més de les observacions personals que cada persona consideri oportunes. Aproximadament 2 hores de tast, en les que els participants, separats i sense poder comentar les puntuacions, van poder repassar un ventall de vins d’allò més variat.
D’aquesta manera, s’obté una classificació dels vins que es faran servir en les actuacions promocionals d’enguany. A més, enguany, es tractarà d’una campanya molt especial: la del 10è aniversari.
Feu un comentari so far
Deixa un comentari
Juny 2, 2009, 10:34 am
Filed under: Uncategorized
Filed under: Uncategorized

Tast de qualificació de vins. DO Catalunya

Tast de qualificació de vins. DO Catalunya
En aquesta ocasió, vàrem comptar amb dos grups de sis persones cadascun. Cada grup va tastar uns 30 vins (blancs, rosats i negres, en aquest ordre, i sempre començant pels vins sense fusta), completament a cegues: sense veure l’etiqueta, i sense, per tant, conèixer la marca. Cada participant omple una fitxa sobre la seva valoració de cada vi, detallant la seva puntuació respecte la vista (fluidesa, nitidesa, matís i intensitat), olfacte (franquesa, intensitat, finor i harmonia), gust (franquesa, intensitat i cos) i postgust (harmonia, persistència i sensació final), a més de les observacions personals que cada persona consideri oportunes. Aproximadament 2 hores de tast, en les que els participants, separats i sense poder comentar les puntuacions, van poder repassar un ventall de vins d’allò més variat.
D’aquesta manera, s’obté una classificació dels vins que es faran servir en les actuacions promocionals d’enguany. A més, enguany, es tractarà d’una campanya molt especial: la del 10è aniversari.
Feu un comentari
Feu un comentari so far
Deixa un comentari